Kuidas panna veebilehe disain tööle nii, et see rohkem kasu tooks?

Tihti hinnatakse kodulehe disaini selle järgi, kas see on meeldiv ja silmale ilus. Kas kodulehe disain näeks maalina seina peal kena välja? See ei pruugi alati olla parim lähenemisviis.

Kõige paremini toimib kodulehe disain siis, kui see suunab külastaja tähelepanu sinu poolt valitud sõnumitele ja teeb seda õiges järjekorras. Millised on sõnumid, mida külastaja peaks vaatama? Need pole mitte kodulehe taustaelemendid, vaid sinu kodulehe väärtuspakkumine või esmane sõnum. Nendest elementidest hakkab pihta külastaja eesmärgipärane suunamine, mida kodulehe tegemine peab esmarollis arvestama.

Kodulehe disaini visuaalne hierarhia

Kodulehe visuaalne hierarhia tähendab seda, et külastaja pilk koondub teatud elementidele. Disain peaks suunama külastaja tähelepanu pealkirjalt sisule, sisult järgmisele elemendile ja sealt tegevusele kutsungile.

Suuremad elemendid tõmbavad rohkem tähelepanu kui väikesed elemendid, mistõttu tee tähtsad sõnumid elementidena suuremaks. Näiteks kodulehe väärtuspakkumine.

Veebilehe disainis kasutame meie pilgu koondamist ühelt elemendilt teisele. See tähendab, et külastaja pilk liigub õiges järjekorras müügisõnumite peal.

Näide: Art Media lehel on suurena väärtuspakkumine, millelt liigub pilk automaatselt logodele ja sealt juba edasi muule sisule.

Oluliseks tähelepanu püüdjaks kodulehel on pildid, mis tõstavad esile sisutekste. Piltidega saab rõhutada emotsioone ja suunata pilku lõikudele. Pilku saab koondada ka taustaelementidega, näiteks visuaalse kolmnurgaga, mis juhib tähelepanu järgmisele pealkirjale.

Igasugune liikumine kodulehel tõmbab tähelepanu. See on põhjus, miks pole soovitatav kasutada videotausta – videotaust tõmbab tähelepanu olulisel määral ära. Liikumise saad sa enda kasuks tööle panna. Tarvitades näiteks liikuvaid taustaelemente võid rõhutada oluliseimat – oma kodulehe eeliseid.

E-poe visuaal


E-poe tegemine omab rohkem reegleid. E-poodide puhul on disainiraamistik kindlam kui tavalisel kodulehel. E-poe külastaja eeldab suurema tõenäosusega, et teatud asjad on teatud kohas, näiteks et otsingulahter on harjumuspärases kohas ja menüüd käepärased kasutada.

Näide (DHGate.com): Keskses kohas on suur bänner, mis eristub valgest taustast ja millel kuvatakse parasjagu reklaamitavaid pakkumisi. Üleval on lai
otsinguriba, mis torkab kohe silma.

Nipp: Kui su e-poes on palju kategooriaid, kasuta lisaks tekstile ikoone. Visuaalsed ikoonid teksti kõrval muudavad soovitu leidmise märksa lihtsamaks.
E-poes ei tohi unustada oma eelised tuua suurelt välja. Eelised avalehel, näiteks ikoonidena, aitavad külastajal otsustada sinu e-poe kasuks.

Tegevusele kutsungi nupud mängivad kogukat rolli. Veel olulisem kui nupu värv on see, kui suur ja märgatav on kutsung.

Tüpograafia: pealkirjad tee selgeks ja suureks, oma tekst liigenda vahepealkirjadega.