Kuidas teha kodulehe sisu, mis müüb paremini?

Sul on ilusa disainiga ja tehniliselt hästi tehtud koduleht, millele oled saanud reklaamidega külastajaid, ent müüki ei tule? Siis tasub heita pilk kodulehe sisule. Sisu on tavaliselt alati kodulehe tegemise juures üks kõige rohkem tahaplaanile jääv osa, mis samas on kõige olulisem.

Kodulehe sisuloome artiklis vaatame:

Sisu loomine on 95% klientidest valukoht, sest see töö tuleb ise teha ja ei pruugi olla lihtne. Miks? Sageli kurdetakse, et on kiire, sisuloome pisut võõras teema, kirjutamise oskust pole.

Kodulehe sisu valmistamine võib olla lihtsam kui arvasid, kui teed seda kindlate valemite järgi. Siis ei pea sa vaevlema loovtegevusega, kuid saad siiski toimiva sisu.

Sisu roll kodulehel

Tavaliselt pööratakse kodulehe loomisel palju tähelepanu disainile, kasutajamugavusele, tehnilisele kiirusele ja otsimootoriturundusele. Kui aga jõuame sisu juurde ja küsime kliendilt sisumaterjale, saame vastuseks, et “võtame vanalt lehelt”.

Siin tuleb meelde tuletada, et sa teed ju uut lehte põhjusel, et vana ei toimi. Miks sa arvad, et vana lehe sisu on hea, kui tulemust ei tulnud? Kas hea disain toob automaatselt tulemuse? Sisu on su kodulehe kõige tähtsam osa.

Kui sul on külastaja, kel huvi olemas ja kasutajamugavuse poolest on kõik kiiresti leitav ning sisuni jõudes ta loeb, et pakud seda ja seda teenust ja ongi kogu sisu.. siis tegelikult sa ei suuda müüa. Konkurents on liiga tihe, teised teevad sammu võrra paremini. Kuidas saada järele ja minna mööda?

Kodulehe sisu ehitamine

Veebilehe Pealkirja mudelid

Pealkiri on asi, millega võidad või kaotad külastaja tähelepanu.
Internetis on olemas palju testitud ja toimivaid pealkirja mudeleid. Kasuta neid oma kodulehel, et hoida kokku aega ja liikuda edasi. Vali oma mudel ja kirjuta sisse väärtus, mida just sinu koduleht pakub.

Pealkirja tüüp

Kodulehe pealkirja valem

Pealkirja näidis

Kuidas midagi teha pealkiriKuidas [saavutada soovitud tulemust]Kuidas joosta kiiremini?
Nimekiri viisidest[suur number] kuidas [saavutada tulemust]14 viisi, kuidas langetada kaalu
Saladused pealkiri[Number] saladust, kuidas [saavutada soovitud tulemust]7 saladust, kuidas saada heaks turundajaks
Tõestatud meetodid paelkiri[Number] tõestatud [tegevust], kuidas [saavutada soovitud tulemus]18 tõestatud tehnikat lihasmassi ja muskli kasvatamiseks
Veal pealkiri[Number] vigu, mida enamus inimesi teeb [levinud tegevus]11 viga, mida enamus inimesi teeb juuste pesemisel
Arvamus pealkiriKuidas [firma] sai [tulemus], [aeg]Kuidas Shopify pood teenis 163 000€ 30-ne päevaga?
Kuidas/tulemus pealkiriKuidas [süütu tegevus] võib viia [mittesoovitud tulemuseni]Kuidas limonaadi joomine võib viia diabeedini
Kuulsus tealkiriKuidas saavutada [soovitud tulemus] nagu [kuulsus]Kuidas saada heaks näitlejaks nagu Tom Hanks
Seletav pealkiriMiks [asi] muudab su [tulemus]Miks hommikvõimlemine muudab su tervemaks
Lihtsad sammud pealkiri[Number] sammu, kuidas [saavutatud tulemus]5 lihtsat sammu, kuidas koostada e-maili uudiskirja nullist.
Mitu põhjust pealkiri[Number] põhjust, miks sa [tulemus]16 põhjust, miks sa tülitsed oma abikaasaga
Lahendus pealkiriMiks [probleem] (ja kuidas seda lahendada)Miks su koduleht ei saa piisavalt külastusi ja kuidas seda lahendada
Ekspertide pealkiri[Number] [eksperte] jagavad infot, kuidas [teema]14 toitumisspetsialisti jagavad infot, kuidas kaalu langetada
Lubadus pealkiriMe aitame sul [lubadus][kui palju, kuidas]Me aitame sul tõsta kodulehe külastatavust 20%
Tulemus pealkiriKuidas me saavutasime [tulemus], [ajaraam]Kuidas me saavutasime 75% käibetõusu ühe kuuga

Copywritingu mudelid

Sisuloome on kindla struktuuri järgi teksti paigutamine. Kodulehel on tihti sisu eesmärgiks saada kätte mõni soovitud tegevus.

Teksti ehituse mõte on see, et pealkiri tekitab himu lugeda esimest lõiku, esimene lõik teist lõiku ja nii edasi kuni tegevusele kutsungi nupuni. Tegevusele kutsung on tähtis, alati lõpeta tekst mõne nupuga (näiteks “Küsi hinda”, “Loe edasi” jne).

Internetis on palju sisu loomise jaoks mõeldud mudeleid. Järgnevalt on toodud mudelid, mis tunduvad praktilised ja mõistlikud ning mida saad kohe kasutada.

Kodulehe sisu paigutamine

“Mida külastaja otsib/tahab” all kirjuta konkreetselt vastused külastaja küsimustele. Näiteks kui külastaja otsib juukselõikust, tahab ta ilmselt teada, mille poolest oled parim, mitte kõrvalist infot. Ütle otse ja konkreetselt välja oma eelised.

Lead ehk teemasse suunamine ja kasu väljatoomine.

Tõestused, näiteks klientide arvustused, on ääretult olulised maandumislehtedel. Aga tõestusi tasuks kasutada ka sisulehtedel, sest sisulehed tulevad enamasti otsimootoris paremini välja kui avalehed.

Veenmiselementidena too saavutused nähtaval kohal välja.

Sisuteksti seotus otsimootoriga ja SEO-ga

• Kaua inimene loeb? Teksti pikkus

SEO seisukohalt on oluline see, kui kaua viibib inimene lehel. Seega peab sisu olema piisavalt pikk, et loetakse mõnda aega. Aga ole ettevaatlik! Võib juhtuda, et väga pikka teksti loetakse vähem kui liigendatud keskmise pikkusega teksti. Tee oma sisu huvitavaks ja kergesti jälgitavaks.

• SEO märksõna sisaldus ja paiknevus

Otsimootorile optimeeritud märksõna kirjuta tekstis ettepoole, tagapool loeb see vähem.

• Teema vastavus otsitule (search intent)

Vastavalt märksõnale, millega soovid Googles välja tulla, loo ka sisu. Mida inimene otsib?

• Hea sisu peale lingitakse

Turunduslikku eristumist kasutades pead meeles pidama, et kui sisuteksti sõnad on liiga teemavälised, ei pruugi Google aru saada, millest jutt käib. Sisutekstis peaks kasutama teemakohaseid sõnu ja väljendeid.

Kodulehe sisutekst muutub vastavalt otsimootori positsioonile (SERP)

Kas asud hetkel Google otsimootori otsitulemustes allpool?
Kui otsimootor on su turundusplaani osa, pea silmas, et allpool võib sul vaja minna teistsuguse lähenemisega teksti.

Kui inimene tuleb su kodulehele peale eelnevalt 4 konkurendi teenusekirjeldusega tutvumist, ei taha ta enam lugeda, mis on katuse paigaldus (sinu teenuse kirjeldus). 

Nüüd ta tahab teada, mida sa paremini/teisiti teed või otsib odavamat hinda. Kirjutades teenuse kirjelduse teksti ei paku sa enam huvi. Sul on vaja teistsugust sisulähenemist, et külastaja tähelepanu võita.

Ära kopeeri konkurente