Miks sa arvad, et tehes samu asju, saad erineva tulemuse?

Kui sa tahad, et koduleht sinu jaoks parema tulemuse tooks, ära tee samu asju, mida sa seni oled teinud. Et saada teistsugust tulemust, on sul vaja teha teistsuguseid asju.

Mida see tähendab?

Sa tahad kohapealt kaugust hüpata. Lähed, seisad joone taha ja hüppad. Tulemuseks 2,3 meetrit. Tahad kaugemale hüpata, pingutad kõvemini ja tubli 9cm rohkem. Kolmas hüpe on 4 cm algsest tulemusest rohkem. Järgmised 10 hüpet varieeruvad 10 cm jagu umbes sama distantsi peal. Saad aru, et midagi tuleb teha teisiti, sest tulemus ei parane.

Lähed, ostad uued tossud ja vahetad pikad püksid lühikeste vastu. Hüppad. Tulemus sama. Probleem seisneb selles, et sa saad küll aru, et midagi tuleb teisiti teha ja teed, ent see, mida sa teisiti teed, ei ole tõhus. Paljud kodulehe uuendamised näevad välja sama moodi. Tellitakse uus disain, disainer mõtleb kasutajamugavusele, headele piltidele, teeb ilusa lehe ja siis? Siis tõstetakse kodulehe sisu ümber vanalt olemasolevalt lehelt. Sisuliselt tähendab see, et sa ostad endale uued tossud, lased disaineril disainida uued riided, aga sisu ehk hüppe tehnika on sul sama. Kui su kodulehe sisu on sama, mis vanal lehel, tulemus ei parane. Sa muudad valesid asju.

Selleks, et saada erinev tulemus, tuleb teha erinevaid asju. Einstein ütles, et sa ei saa lahendada probleeme samal viisil lähenedes/mõeldes, mis tekitasid probleemid. Kui su koduleht ei müü, ei ole küsimus ilmselt disainis või navigatsioonis, vaid sisus. Sõnumis. Lähenemises. Strateegias. Tehnikas.

Uutmoodi lähenemine on alati ebamugav. Täpselt nagu spordis, on sisseõpitud vale tehnika ümberõppimine väga vaevaline ja raske. Kui on midagi ebamugavat vaja teha, siis leitakse alati põhjus, miks seda teha ei saa. Ma ei oska. Mul ei ole aega. Vana lahendus töötab ka piisavalt hästi. Mul on ainult natuke paremat vaja.

Kuidas lahendada?

  1. Üks ja kõige parem võimalus on muidugi ise teha. Proovida ja aru saada, mis ei tööta, kuidas peaks lähenema ja mida teisiti tegema, et leht paremini tööle saada. Õnneks tänapäeval on palju infot olemas nii Youtubes, internetis kui erinevates blogides. Loe eelkõige copywritingute lähenemistest. Millised pealkirjad töötavad. Millised on mõjufaktorid, mis mõjutavad inimese arvamust ja käitumist ja kuidas sisu üles ehitada. See on üks esimesi samme parema tulemuse poole. See eeldab, et sind teema huvitab piisavalt, et oled nõus õppima ja aega sisse panema.
  2. Teine võimalus on lasta kogu töö kellelgi ära teha. See on küll kallis, aga nii saad parema tulemuse. Muidugi suureks eelduseks on, et teenusepakkujal on varasem kokkupuude sinu teenusega ja ta jagab selle sisust, eelistest ja omapäradest. Kui seda ei ole, pole ka tulemus ka väga tõhus. Samas saad nii kindlasti korraliku ja väga hea tulemuse. Pead ainult arvestama, et kas investeering raha tagasi toob, kui kiirelt seda teeb ja palju plussi toodab.
  3. Kolmas hea viis on kopeerida. Tee seda, mida edukad teevad ja jälgi toimivaid mudeleid. Isegi kui sa ei saa aru, miks mõni asi on nii ülesehitatud nagu ta on, siis tihtipeale see toimib hästi. Suure eelise saad, kui oskad natuke analüüsida erinevaid lähenemisi ja saad aru, miks üks väärtuspakkumine toimib paremini kui teine. Kui sa saad aru, et tasuta transport alates 50-st eurost ei ole enam eelis, vaid e-kaubanduses täiesti tavaline standard ja läbi selle saad muuta oma pakkumist paremaks. Kordan igaks juhuks üle, et eelis ei ole see, mida kõik turul pakuvad. Kui kõik turul sama eelist pakuvad, on see turustandard. Näited lahenduste kohta. Muuda äkki kogu e-poe transport tasuta transpordiks kõikidele tellimustele. Või kui enamus pakub seadusest tulenevalt 14-päevast kauba tagastusõigust, siis saad aru, et see ei ole eelis. Kingapoed näiteks on tõstnud tagastusõiguse 365 päeva peale. Tagastuspäevade suurendamine on jälle eeliseks muutunud. Mõned kursused internetis pakuvad näiteks, et kui mu kursus sind ei aita, maksan su raha tagasi + 50% peale veel. Proovi sellisele väärtuspakkumisele ära öelda.

Selleks, et saada rohkem, pead sa ka rohkem pakkuma. Pakkudes sama teenust, sama lähenemist ja samu tingimusi, saad sa ka sama tulemuse. Rohkem saavad need, kes rohkem pakuvad.