E-poe tegemine

Edukate e-poodide näited

Mööbliait

75%käibe tõus
20 000külastust kuus

Forss

2000tellimust nädalas
24 000külastust kuus

Autovärvid!

20%tellimuste kasv
2300tellimust aastas

Alustavale e-poe omanikule

E-poe tegemise põhitõed

  • Vaata, et su e-poel oleks hea väärtuspakkumine. Ehk midagi, mis lubab kliendile sellist eelist, mida kuskilt mujalt ei saa.
    Praktiline näide: mitmed kingapoed pakuvad 360 päevast tagastusõigust 14 päeva asemel.
  • Vaata, et e-poel oleks eelised ja need oleks selgelt välja toodud.
    Praktiline näide: enimlevinud eelised on tasuta transport alates summast, kaup laos, suur kaubavalik, tasuta võimalik ise järgi tulla jne
  • Lihtne ja selge disain ha navigatsioon on asjad mida ilmselt ei ole vaja uuesti nimetada, aga teeme seda ikkagi.
  • Kontrolli, et oleksid head tootepildid, sisukad ja hästi kirjutatud tootekirjeldused, soodustused, erinevad makseviisid, selged müügipakkumised ja eristumine.
    Praktiline näide: Vaata ebay või Aliexpressi tootepilte. Isegi kui toode ise on väga tagasihoidlik on neil väga ilusad pildid, mis müüvad ise.
  • Head sisutekstid. Lisaks pildile ja hinnale on sisu kolmas faktor, mis su toodet müüb.

Edasijõudnud e-poe omanik

Kui sul on head pildid, hea sisu jms olemas, siis järgmise etapina e-poe tegemise juures tuleks pöörata tähelepanu:

  • Allahindluste ja promotsioonide arendamisele. Uurimused näitavad, et osad kliendid ostavad internetist ainult allahinnatud tooteid.
  • Hea klienditugi
  • Lihtne ja loogiline ostukorvi lahendus
  • Toote arvustused
    Kasuta veenmiselemente:
  • Sotsiaalne tõestus, et sinu ostjad on rahul olnud. Selle eelise peal töötab nii Ebay kui Aliexpress. Osaliselt ka Amazon.
  • Tegevusele kutsungid oleksid selged. Näiteks toote detailvaates sa ei paku kliendile lisaks 5 eri valikut, mis teda ostmise nupust eemale võiksid meelitada. Sellel hetkel sa soovid, et kliendil oleks ainult osta või tagasi liikumisvõimalus.
  • Suur tootevalik annab eelise. Nii otsimootori osas kui ostjale suurema valiku. Tänapäeval on väga lihtne liidestada süsteemid väliste tarnijate süsteemidega, ilma, et sa peaks ise tooteid laos omama. Enamus müüjaid ei oma tooteid enda laos.

Kuidas kasvatada e-poe müüki?

  • Vaata, et su e-poe tellimise ja ostukorvi osa toimiks ja ostukorvis etapis ostu hülgamine oleks võimalikult väike. Sa ei taha kaotada klienti, kes on kauba juba ostukorvi pannud.
  • Muuda ostjad korduvostjateks. Ühe kliendi endale saamise kulu on sul sama. Saadav klient on aga erinev. Mõni klient ostab sult ühe korra ja rohkem mitte. Teine klient ostab sult iga paari kuu tagant uuesti. Turguta kampaaniatega, maandumislehtedega ja pakkumistega häid kliente. Ära raiska raha ja aega halbade klientide peale.
    Näide kuidas teha: tee pakkumisi püsiklientidele, kes sult juba on harjunud ostma. Tavaliselt tehakse pakkumisi uute klientide saamiseks, aga tee pakkumisi oma parimatele klientidele.
  • Kas oled tähele pannud veidraid anomaaliaid kaubanduses? Kus inimesed näiteks seisavad arulagedas järjekorras ja on peale ostu tehes õnnelikud ja keegi ei nurise pika järjekorra üle – mõtlen siinkohal Lätist alkoholi ostmist. Kus inimese jaoks e-poest lihtsa kauba ootamine 1-2 kuud on täiesti aktsepteeritav ja isegi rõõmu pakkuv, kui kõik e-poed üritavad kaupa saata kliendini järgmiseks päevaks või paari päeva jooksul? Pean siinkohal silmas Hiina e-poodidest kauba tellimist. Kas tõesti on klient nõus ootama kaupa 1 kuu, et hoida kokku mõned eurod? Või miks inimesed ostavad kaupa kallist e-poest kui kõrval on teised e-poed, kus sama kaup odavam? Need e-poed on loonud endast mulgje, brändi. Inimene läheb tihtipeale pimesi ostma Aliexporessist, sest tal on arvamus, et seal on odavam. Kuigi tegelikkuses kui ta otsiks leiaks sama kalli kauba ka eesti e-poest. Kui suudad luua oma e-poest mulje, et sul on odavam, parem, erilisem kaup, siis see on tõekline koht, kust saad püsikliendid ja püsitellimused. Sinu eeliseks võib olla näiteks parim klienditeenindus. Või hoopis midagi muud.

Hea e-poe saladus seisneb korduvostudes

Kuidas võistelda hiina e-poodidega, kohalike odavpakkujatega, kohalike suurte pakkujatega ja Amazoniga?

Kindlasti oled märganud kauplusi või kaubamärke, mis on saavutanud meeletu edu võrreldes teistega ja mille nimel on inimesed läbima mida iganes, et seda saada. Näiteks:

  1. Kus inimesed  seisavad arulagedas järjekorras ja on peale ostu tehes õnnelikud ja keegi ei nurise pika järjekorra üle – mõtlen siinkohal Lätist alkoholi ostmist.
  2. Kus inimese jaoks e-poest lihtsa kauba ootamine 1-2 kuud on täiesti aktsepteeritav ja isegi rõõmu pakkuv, kui kõik e-poed üritavad kaupa saata kliendini järgmiseks päevaks või paari päeva jooksul? Pean siinkohal silmas Hiina e-poodidest kauba tellimist. Kas tõesti on klient nõus ootama kaupa 1 kuu, et hoida kokku mõned eurod?
  3. Miks inimesed ostavad kaupa kallist e-poest kui kõrval on teised e-poed, kus sama kaup odavam? Kuid inimesed ikkagi eelistavad osta kallitest poodidest.
  4. Paljud inimesed ostavad kalleid Apple tooteid ilma, et nad tegelikkuses kunagi võimsamat telefoni ja selle võimalusi või lisafunktsionne kasutaks. Tegelikkuses nad kasutavad samu asju nagu vana telefoni puhul, helistavad, loevad uudiseid ja teevad pilti. Selle jaoks ei ole vaja osta iga aasta kõige uuemat mudelit, kuid siiski paljud teevad seda

Need poed on suutnud luua väärtuspakkumise, mis on muutunud uskumuseks. Inimesed usuvad, et Lätist ja Aliexpressist on soodsam osta. Sama moodi on vastupidine uskumus. Tihti inimesed ostavad kaupa nimekast ja mainekast poest ainuüks selle tõttu, et nad usaldavad, et seal müüakse ainult kvaliteetset kaupa ja nad ei pea muretsema.

Tony Robbins ütleb, et inimesed ostavad kahel põhjusel, saavutamaks head tunned või vältida halba tunnet. Mõlemad on väga tugevad ostupõhjused. Ostja on nõus seisma järjekorras, sest ta saab odavalt Lätist alkoholi. Säästvale kliendile on kokkuhoiust saadav hea tunne suurem kui järjekorras seismise ajakulu. Teisele kliendile vastupidi. Kõik ei viitsi sõita mitut tundi autoga, et hoida paarkümmend eurot kokku. Autoga pika maa läbimine on tüütu, ajakulukas ja ebamugav. Saadav kokkuhoid ei ole neile seda väärt. Tööta välja oma e-poe väärtuspakkumine eeltoodud näite põhjal, et leida inimesi, kes usuvad, et sinu lähenemine on neile just sobilik.

Tehtud e-poed

MK Furniture

Kral mööbel

Mööbliait

75%käibe tõus
20 000külastust kuus

Nordfix

Umami

Vanerex

Lenne Kids

Saunapoint

Tervisepüramiid

Autovärvid!

20%tellimuste kasv
2300tellimust aastas

Geelijaam veebileht

Boxes E-pood

Borealis

Pesubutiik

Joogiekspert

Kingland

Saunasell koduleht

Lisettemaria

Palju e-poe tegemine maksab?

Keskmiselt e-poe tegemine maksab 2500€.

Hinda muudavad järgmised elemendid

  1. Kas soovid raamatupidamisprogrammiga liidestust?
  2. Kas kliendid saavad sisse logida ja neil on kliendipõhised hinnad?
  3. Kas tooted on vaja importida kuskilt välisest süsteemist?
  4. Mitu keelt e-poel on?
  5. Kas on erifunktsionaalsust?

E-poe tehnilised võimalused

  • Võimalus importida kogu tootevalik väliselt tarnijalt sisse üle xml või api andmevahetuse
  • Liidestada e-poodi raamatupidamisprogrammiga nii, et tellimused lähevad automaatselt raamatupidamisprogrammi
  • Hallata tellimusi
  • Liidestada erinevaid müüki edendavaid liideseid (N: sooduspakkumiste ajaline lõppemise surve, viimane toode alles, seda toodet on veel vaadanud x inimest jne)
  • Luua ajapõhiseid soodustusi
  • jne
Disaini teeme seni kuni olete rahul
Töödel 6-kuuline garantii
Põhjalikult lahtikirjutatud hinnapakkumised