…aga sellest räägime allpool rohkem. Palju maksab kodulehe tegemine? Kodulehe hind jaguneb peamiselt 3. hinnaklassi.
1) Soodne kodulehe tegemine template kodulehe disainiga.
2) Nullist personaalse disainiga ja turunduslikult läbimõeldud kodulehe loomine.
3) Maksimaalselt kasule ja tulemusele orienteeritud kodulehe tegemise lähenemine.
Valmiskujundusega soodne koduleht (sinu jaoks on hind kõige olulisem)
950 €
- Valmisdisain (template)
- Veebilehe Mobiilne versioon
- Kodulehe tegemine WordPressiga
- Automaatne otsimootoritele optimeerimine – SEO
- Veebilehe sisumaterjalide sisestamine
- Kodulehe ülespanek serverisse
Turunduslik koduleht (kui tahad kodulehte, mis sisaldab turundusstrateegiaid)
1750 €
- Kodulehe personaalse disaini väljatöötamine (ei kasuta template ehk valmisdisaini alusena)
- Kodulehe turundusliku lähenemise väljatöötamine
(tegevusele kutsungid, väärtuspakkumine, inimese eesmärgipärane suunamine) - Veebilehe Mobiiliversioon
- Kodulehe tegemine WordPressiga (mugavdatakse lihtsamaks kasutamiseks)
- Sisumaterjalide sisestamine ja lehe paigaldamine soovitud serverisse.
- Google SEO automaatne pluginaga optimeerimine.
- Facebook Pixel ja teiste turundussüsteemide liidestamine
Maksimaalse kasuga koduleht (kui tahad konkurenti võita)
5700 €
- Sisaldab kõike, mis eelmistes pakettides
- Veebilehe strateegia koostamine
- Konversioonipõhine veenmiselementidega kodulehe disain
- Veebilehe sisuloome strateegia koostamine (psühholoogiliste faktoritega)
- Turunduspõhine lähenemine (väärtuspakkumine, tegevusele kutsungid, külastaja suunamine)
- Kodulehe külastaja käitumist mõjutavate tegurite kaasamine
- Teadlikkusepõhine lähenemine (PAREM SEO ja laiema kliendigrupi haaramine)
- Google SEO automaatne optimeerimine
- Facebook Pixel ja teiste turundussüsteemide liidestamine
- Esitatakse disainivaadete põhjalik analüüs
Soovin vormistatud hinnapakkumist

Üllar Tamm
E-post: yllar@artmedia.ee
Telefon: 7 441 365
Üllar on huvitatud, kuidas kodulehe valmistamine tõstab müüki, kaasates selleks SEO-d nii turundust kui ka veenmispõhiseid veebielemente.
Veebiarendusega tegelenud üle 20 aasta ja kokkupuude üle 700 projektiga on andnud väga laiahaardelise kodulehe tegemise oskusteabe. Töötanud väga nimekate klientidega ja teinud koostööd tunnustatud digiagentuuridega.
… aga nüüd selgituse juurde. Mis vahet on toodud hinnapakettidel ja kui võtad hinnapakkumisi eri firmadelt, miks ühes kohas kodulehe tegemine maksab 800, teises 2000 ja kolmandas 7000 eurot?
Kodulehe tegemise hind – palju maksab kodulehe tegemine? Turul on peamiselt kolm kodulehe tegemise viisi.
Valmisdisainiga (ehk template) koduleht – hind ca 800
- Kodulehe tegijad keskenduvad peamiselt soodsatele hindadele. Töö sisuks on enamasti valmisdisaini valimine, selle ülesseadistamine ja kliendi sisumaterjalide sisse kopeerimine. Oskusteabe poolest tavaliselt sellised tegijad väga palju keerulisemate lahenduste (näiteks väliste süsteemide liidestuste, erifunktsionaalsuse programmeerimisega jne) tegeleda ei taha.
Eelised: soodne kodulehe hind.
Ohud: piiratud oskusteave, piiratud edasiarendus (nii tehnilises, turunduslikus kui muudes aspektides). Valitud veebilehe alustemplate on aeglane (sisaldab liiga palju üleliigseid asju, mis muudavad lehe aeglaseks) ja ei ole hästi programmeeritud. Kodulehte arendab ainult 1 inimene.
Kellel soovitatav valida? Alustaval, väikese käibega ettevõttel, kelle eesmärk on võimalikult soodsalt midagi üles saada. Kes ei saa lubada, et kodulehe hind oleks üle jõu käiv. Nii saab võimalikult väikeste kuludega veebilehe üles ja kodulehe isetegemise ja arendamisega edasi liikuda.
Unikaalse disainilahendusega ja turunduslikult läbitöötatud veebileht – hind ca 1500-2000
- Kodulehe valmistamine keskendub unikaalse disaini loomisele, mis sisaldaks peamisi turunduslikke elemente (tegevusele kutsungeid, väärtuspakkumist, sotsiaalset tõestust, veenmispõhise lähenemise alustõdesid).
Eelised: Parem tulemus mõistliku hinnaga. Sisaldab turunduslikke elemente. Unikaalne kodulehe disain. Teie kodulehte arendab 3-4 eri eriala inimest.
Ohud: Tehtud veebilehe lahendus ei pruugi olla piisav lahendus turul esimese positsiooni eest võistlemiseks. Kui sisustrateegiat ei parandata, siis tulemus jääb sama nagu vanal lehel. Lisaks võib olla vaja teha SEO, et saada paremat otsimootori positsiooni ja paremat SEO tulemust.
Millisel firmal soovitatav valida? Sobib ettevõttele, kellel on juba koduleht, ent mis ei too tulemust või ettevõttele, kes ei soovi lihtsalt linnukest kirja et tal on koduleht, vaid soovib rohkem tulemust. Lähenemise juures keskendutakse, kuidas mõistliku, umbes turu keskmise hinnaklassi juures pakkuda kliendile parem tulemus ilma, et eelarve ja töömaht väga suureks läheks. Eesmärgiks on efektiivse tööga saada parem tulemus kui lihtsalt sisudega täidetud koduleht.
Maksimaalse kasumiga koduleht – kui konkurents on suur. Hind 5700
- Kodulehe valmistamine, mis on maksimaalse kasuga kodulehe tegemine, keskendub just tulemuse saavutamisele. Kindlasti on suur osa töömahust taustatööde tegemine (analüütika uurimine, kliendiküsitluse tegemine, eeliste väljatöötamine või unikaalse ja diferentseeruvuse leidmine ja implementeerimine veebilehe strateegiasse. Mõeldakse läbi tööd, kliendi teekond enne kodulehe avamist ja kodulehel olles ja kuidas mõjutada kliendi käitumist läbi erinevate psühholoogiliste viiside. Loodav tehniline lahendus on tihtipeale tehniliselt keerulisemalt ja huvitavamalt ülesehitatud ja kindlasti eeldab sisukamat tööd kui lihtne veebilehe loomine.
Eelised: Kindlasti väga põhjalik eeltöö. Turule ja kliendile vastava lähenemise koostamine. Unikaalse hea disaini loomine. Kodulehte arendab tegeleb terve meeskond.
Ohud: Kodulehe tegemine eeldab kliendilt endalt rohkem kaasatöötamist. Hinna ebaühtlane jaotus (liiga palju kulutatakse näiteks aega disaini peale. See on viga. Hea hinna jaotus oleks: 20% disain, 20% programmeerimine, 30% sisumaterjalid, 20% turu ja kliendi tundmaõppimine ja lähenemise koostamine, 10% algne optimeerimine, SEO).
Millisel firmal soovitatav valida? Ettevõtted, kes tegutsevad suure konkurentsiga turul ja kellele on väga oluline, et koduleht on konkurentidest sammu võrra ees. Lahenduse miinuseks on, et kodulehe valmistamine võtab aega ja kodulehe hind.
Kuidas hinnata eri klassides kodulehe tegijaid?
Soodsa hinnaga kodulehe pakkujate juures
- Kodulehe tegemine, hind, töömaht ja veebilehe loomine piirdub 1 inimese oskusteabega. Siin lihtsalt ei ole eelarvet 4-5 eri valdkonna spetsialisti kaasamiseks. Hind on kõige olulisem parameeter. Siin pööra tähelepanu tehtud töödele. Kui tehtud tööd ja visuaal on väga ilusad, siis kodulehtede teostajaks on pigem disainer. Kui tehtud lehed näevad keskmise taseme veebidisainiga võrrdeldes halvemad välja, siis teostajaks on pigem programmeerimisalaste teadmistega tegija. Kui tegemist on pigem disainerist tegijaga, siis kitsaskohana võib hiljem osutuda edasiarenduste või liidestuste või muu lisafunktsionaalsuse tegemine. Hind võib siis kalliks minna. Sellisel juhul uuri, kas ta on teinud kodulehte koos väliste süsteemidega liidestustega ja kuidas need toimivad. Kui tegemist on pigem programmeerijast kodulehe tegijaga, siis on eeliseks tehniliste edasiarenduste tegemine. Miinuseks aga pigem tagasihoidlik disain. Sellest tingituna võib kannatada konversioon ja tulemuslikkus. Programmeerijad tavaliselt ei pööra tähelepanu psühholoogilisele ja müügielementidele.
- Soovitus: kui müüd mutreid ja polte, vali pigem programmeerijast veebilehe tegija. Kui müüd riideid ja lilli, vali pigem disainerist veeebilehe tegija.
Unikaalse disainiga turunduslikult läbimõeldud kodulehe tegijad
- Neid on ka raskem hinnata, sest siin on disainer, küljendaja, programmeerija ja projektijuht juba erinevad inimesed. Seega loodavad lahendused on mitmekülgsemad. Kodulehe hind on turu keskmisel tasemel. Sellisel juhul tuleb tähelepanu pöörata, kui palju kogemust ja oskusteavet valdab ettevõte turunduslikus mõttes. Siin on erinevus firmade vahel kõige suurem. Oluline on projektijuhi taust. On ta müügiinimene, programmeerija taustaga või disaini taustaga. Kui projektijuht on müügitaustaga, võidad kõige rohkem. Siis oskab ta töö käigus tuua sisse müügielemente, mis aitavad kaasa su kodulehe konversioonile ja tulemuslikkusele.
- Soovitus: püüa leida selles segmendis tegija, kellel on kõige suurem turunduslik oskusteave. Tihtipeale selles hinnaklassis ei küsita kliendi käest kodulehe tegemise juures eraldi raha turunduslike elementide väljatöötamise eest. Kui leiad selles hinnaklassis hea turundusliku oskusteabega pakkuja, võidad.
Maksimaalse tulemuse peale orienteeritud kodulehe tegijad ja digiagentuurid
Siin kodulehe tegemine on protsess, millega tegeleb terve meeskond (turundus, tehniline, disain). Turunduse oskusteave on “peab olema” komponent. Kodulehe hind on tavapakkujatega võrreldes kallim. Vahe tuleb sisse turunduslikust lähenemisest ja kui hästi sisu loomine, strateegia ja lähenemine vastab sinu valdkonnaga. Ettevõtted lähenevad erinevalt. Mõned mõõdavad kodulehe tulemusi, teised orienteeruvad veebilehe konversioonile, kolmandad headele turunduslähenemistele jne. Siinkohal soovitan kuulata just seda, millist nägemust ettevõte pakub. On tal nägemus, kuidas sinu klientidele läheneda ja milline on nägemuse teostus ja eelarve. Paljud ettevõtted kasutavad siinkohal oma müügistrateegiana saadud auhindu. Need kindlasti näitavad, et suudetakse loovalt mõelda ja ollakse hea käega disainis, aga ei taga veel tingimata rahaliselt head tulemust. Tihtipeale tulemuse tagavad hoopis lihtsamad, testitumad ja töökindlad valmisvalemid.
Soovitus. Kuula teiste soovitusi. Vaata tulemusi. Kohtu mitme eri pakkujaga ja vaata, kelle ideed tunduvad head. Ära välista ideid, millest kohe aru ei saa, vaid lase selgitada nende sisu, sest seal võib peituda midagi enamat.
Paraku on nii, et eri hinnaklassides kodulehed toovad ka eri tulemuse.
Tellijana võib tunduda, et kas tõesti on tulemustes nii suur hinnavahe? Veebileht on ju veebileht. Kui sa müüd juuksekumme, siis tõenäoliselt sa ei teeni tagasi 5000+ tehtud inversteeringut nii lihtsalt (või üldse). Kui su kodulehe kuu käive on 30 000 ja suudad kasvatada seda 15%, siis suurem investeering tasub väga kiirelt ära ja sisuliselt tahad kaitsta turupositsiooni, et keegi teine sinu käibe kallale ei tuleks. Sellisel juhul on rohkem läbimõeldud lähenemine igati õigustatud ja lihtsamad alternatiivid ei ole mõeldavad. Oluline on leida endale õige partner, kes oskab sulle pakkuda õige lähenemise nii, et sa saad vastavalt eelarvele ka tulemuse.
- Kui oled alustav ettevõtja, ei tasu kohe kõige kallimat lähenemist valida, sest alguses on sul olulisemaid probleeme lahendada. Näiteks kuidas saada pidev ja piisav külastatavus. Kuidas saada esimesed tellimused ja hinnapäringud jne. Suure kalli kodulehe lahenduse tasuvus on sulle tõenäoliselt liiga pika tasuvusajaga ja ei tasu ära.
- Kui su ettevõte juba toimib, aga tahad rohkem tulemust, siis vajad lehte, mis keskendub sellele, kuidas lehte luua paremini, mis on need komponendid, mis tagavad parema tulemuse. Su kodulehe sisu, väärtuspakkumine ja veenmispunktid peavad olema veenvamad ja paremad kui teistel.
- Kui tahad kodulehte, mis teistele pika puuga ära teeb ja maksimum kasumit saada, siis pead sa tegema tegevusi, mida teised ei tee. Ehk sa mitte ei pea olema parem kui teised, vaid sa pead olema parim. Nagu ka spordis: selleks et saada parimaks, on vaja väga tugevat tugisüsteemi, parimaid lähenemisi ja oskust hinnata tulemusi ja muuta strateegiaid. Parimaks saamine nõuab suuremat pühendumist nii tegijalt kui ka sinult. Samuti eeldab ta pikemaajalist protsessi ja suuremat eelarvet.