E-poe väärtus, mis annab pikaajalise eelise

E-poe väärtus, mis annab pikaajalise eelise

Kuidas muuta oma e-pood külastajate seas go-to kohaks, et kui inimene tahab midagi osta, ei lähe ta otsima uut e-poodi, vaid tuleb sinu juurde juba pimesi? On hea kui e-poe tegemine arvestab lisaks, kuidas pikemas perspektiivis süsteemi on programmeeritud lahendused, millega saab tehniliselt paremaid müügisõnumeid edastada.

Vaatame üle,

• Kuidas muuta e-pood go-to kohaks
• Toome näiteid

Mis muudab ühe e-poe teisest atraktiivsemaks?

Tavalehel kipub olema rohkem mänguruumi eristumiseks. Toode, teenus, kvaliteet, ülesehitus.. e-poe omanikuna seisad tõdemuse ees, et paljudel teistel e-poodidel võib olla sarnaseid tooteid ja puhtalt selle näol meelde jääda on raske.

Küll aga… imet näed sa siis, kui muudad oma e-poe go-to kohaks.

Mis on go-to leht? Go-to leht on koht, kuhu automaatselt mingil põhjusel minnakse.

Näiteks kui inimene läheb midagi ostma/otsima, suundutakse tihtipeale just Amazoni või Ebaysse. See on harjumus. Ometi need poed ei asu Eestis, ei pruugi olla soodsaimad, lisandub transporditasu jne… miks nad seda teevad?

E-poe lisaväärtus

Nendel e-poodidel on bränd, mis toetub lisaväärtusele – on kokku pandud bränd ja lisaväärtus.
Amazoni puhul on need tootearvustused. Google kaotab seetõttu juba raha, et osa inimesi läheb automaatselt Amazoni tootearvustusi otsima, mitte ei googelda.

Amazoni suundutakse taustainfot otsima, eeltööd tegema – kas toode on hea, mida teised arvavad. Ning kui ollakse pidevalt Amazonis infot otsinud, ka ostetakse sealt.

Ebay ja Aliexpress, mida teatakse pigem soodsate hindate tõttu, pakuvad samuti tootearvustusi. Eesti e-poodides arvustused praktiliselt puuduvad.

E-poe eeliseid ja lisaväärtusi

Näiteks kui müüd elektroonikaseadmeid ja pakud e-poe lehel manuaale, käiakse sinu saidil tõenäoliselt korduvalt.

Saad esiteks tänu korduvkasutajatele väga head külastustulemused, teiseks tekib harjumuslik käitumine – kui ma koguaeg käin sinu e-poes manuaale vaatamas, ostan ka järgmise toote sealt.

Koht, kuhu ma investeerin kõige rohkem aega, osutub järgmise toote ostukohaks.

Kui suudad oma e-poele tekitada lisaväärtuse ja see muutub brändi osaks, võidad kauakestva tulemuse, mis toimib veel etemini kui peenhäälestamine. Peenhäälestamine aitab kõiges kaasa, ent parim viis saada külastusi on muutuda oma valdkonnas brändiks, kuhu inimesed tahavad mingil põhjusel tagasi tulla.

Lisaväärtus on see asi, mis kliendi peas terve aja kõmiseb: kui tahan odavat hinda, lähen sinna; kui tahan head toodet, lähen sellele lehele; kui soovin taustainfot, suundun kolmandasse kohta…