Miks kodulehe tegemine ühes kohas maksab 500, teises 1500 ja kolmandas 5000 eurot?

Kust tuleb nii suur hinnavahe sisse?

Kui sa oled firmajuht ja plaanis endale firmast-teenused-kontakt kodulehe tegemine tellida ja esitad hinnapäringud, võidki saada sellise hinnasuurusjärgu vahega hinnapakkumised. Tegelikult on firmades programmeerimise tunnihind enam-vähem sama. Vahe tuleb sisse sellest, et kodulehe tegemisele lähenetakse erinevalt. Ja nii töö kui hind tehakse erinevatel alustel.

Kui sa võtad odava paketi, siis sulle tehakse koduleht valmisdisaini ehk template’i peale. Valmisdisaini pannakse sisse sinu logo, pildid, sisu ja saad enam-vähem omanäolise lahenduse, mis baseerub valmisdisainil. Sealt saavutataksegi efekt, et disaini ja küljendust otseselt ei pea tegema, vaid need on valmislahendustena. Ja tehnilise teostuse ajakulu on väiksem. Odava paketi puhul ei süveneta turunduslikesse elementidesse nagu kuidas lehte toimima saada jms.

Keskmise hinnapaketi juures mõeldakse sinuga kaasa, kuidas leht hiljem ka toimima hakkaks. Disain tehakse nullist puhtale lehele, mis on unikaalne, mõeldud ainult sinule ja kellelgi teisel täpselt samasugust ei tule. Siin töötatakse välja sinu äriloogikast ja soovidest lähtuv lahendus. Luuakse kujundus, mis ühtib sinu firmastiiliga.

Kõige kallima paketi puhul on suurem rõhk pandud administratiivsele ja ülesehituslikule kulule. Siin tehakse oluliselt rohkem taustatööd. Sellise kodulehe tegemise lähenemise juures on eelkõige rõhk sellel, mis on sinu eesmärk ja probleem ja kuidas seda kõige paremini lahendada. Milline on konkurent, kuidas ta turul käitub. Kaardistatakse ära tööd, mida peab tegema, et konkurendist parem olla. Selle juurde käivad kliendiküsitlused, testimised ja muud tööd, mis aitavad selgitada kitsaskohti ja leida neile lahendused.

Kui sa oled alustav ettevõte,

siis ma soovitan alustada valmisdisainil baseeruvast lahendusest. Saad professionaalse välimusega lehe, kus haldusliides on sama, mis kallimatel lahendustel. Nii saad soodsamalt lehe, kus pead ise rohkem aega sisse panema ja sisumaterjalidega rohkem vaeva nägema.

Kui sa oled keskmise suurusega ettevõte,

on sinu jaoks parim valik keskmine hinnapakett. Siin luuakse sulle unikaalne disain ja probleemidest lähtuv ülesehituslik lahendus, mis sisaldab juba ka turunduslikke elemente. Näiteks kui su lehel on külastajaid piisavalt, aga sulle tundub, et neist liiga vähe esitavad hinnapäringu, vaatavad tehtud töid või teevad liiga vähe mingit muud tegevust, on selline kodulehe tegemise lahendus sinule kõige parem.

Kui sa oled suurettevõte

ja sinu jaoks väike otsus või toote/teenuse suurem klikitavus määrab juba rahalist võitu või kaotust, siis tuleks vaadata veebilehe tegemise viis, kus selgitatakse kõigepealt välja kõigepealt kitsaskohad ja siis leitakse neile lahendused. Siin on suuremat rõhku pandud konversioonile. Kuidas muuta rohkem külastajaid suuremaks käibenumbriks ja kasuks.

KOKKUVÕTTEKS

Tasub analüüsida, milline lahendus sinu investeeringut kõige paremini õigustab ja vastavalt sellele valida lähenemine ja hinnaklass. Edasi tuleks sul vaadata, kust ja kuidas sa saad kõige rohkem väärtust ja parema tulemuse ning selle põhjal valida endale koostööpartner oma kodulehte valmistama.